onsdag 25. juli 2012

Det males...

Det går unna (eller ikke??) vegger og tak er ferdig og malingen kan begynne. Vi bestemte oss tildlig for å forsøke å beholde den grønne fargen på panelet som lå under platene og vi dro en tur til maxbo for å handle grunning og maling.

Vi hadde med oss en liten plankebit med den opprinnelige fargen og klarte å finne to farger som vi synes liknet ganske mye. Vi prøvde å lese av fargen men underlaget var litt ruglete så det var ikke helt optimalt. Maskinen mente til slutt at den mørkeste fargen vi fant var den likeste.

Vi kjøpte med oss 2 fargeprøver og satte igang med maling!
Vegger og tak er grunnet...fargeprøvene malt på veggen
Orginalfarge på klossen på gulvet
Jeg likte i utgangspunktet best den lyseste og det holder jeg fortsatt på etter å ha sett dem på veggen. Synes ikke noen av dem machet 100% med originalfargen og lider valgets kval.

Den lyse ideen om å blande de 2 fargene gjorde meg ikke klokere, annet enn at jeg helt sikkert ikke liker den mørkeste så godt
Flere valg
Tror vel kanskje jeg kom litt nærmere originalfargen med er ikke helt overbevist om at den er helt lik
Blandingsfargen og den lyse fargen er de 2 jeg liker best
Resten av rommet blir nok i utgangspunktet eggehvitt, men er usikker på om det blir litt lyst og kaldt. Vi får se etterhvert, alltid mulighet for å male om eller legge tapet på gipsveggene :D
Grunning i tak og på gips...
På langveggen på bildet over skal PAX-garderoben inn....350cm lang og 239cm høy så det blir ikke så mye som vises av veggen. Garderoben skal kles inn, dvs få lister i toppen og bunn seg slik at den virker mer innebygd.
Garderoben er montert....
Vi monterte den for sikkerhetsskyld på det "gamle" soverommet og GLEDER oss til den skal flyttes....
Utfordringen er hva vi skal ha i front...dører, åpen løsning eller gardin. Jeg har lyst å bruke et fint gardin, M vil ha dører og nå har vi ingenting...

Vi har også en liten vedovn i et hjørne og jeg er litt usikker på om jeg skal beholde den eller bytte ut med en ovn med glass eller lage peis.....peis blir det hvertfall ikke i første omgang, men jeg er veldig glad i å se flammene...
Hva gjør vi her....
I stua nede melder behovet for gardiner seg med jevne mellomrom....på sommeren er det lyst og fint med lette blondegardiner, mens på vinteren er det koselig å lukke vær og vind litt ute...Stua blir veldig lys om sommeren og det gir innimellom utfordringer med tvn som til tider viser mer vindu enn film...
Kjøpte 2 lengder med lingardiner fra IKEA
Et vindu med og et uten...
Det blir veldig mørkt når de er lukket, men til gjengjeld veldig lyst uten. Skal prøve å få hengt de ut til siden, men synes liksom de store fine vinduene blir gjemt litt bort.....får tenke litt på det og!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar