mandag 23. april 2012

Innbrudd???

Vi har et aldri så lite mysterium å løse....
I natt da jeg kom hjem fra jobb, trøtt og klar for senga, ble alt utstyr lagt på vaskerommet, og ja der var det ryddig og pent da jeg forlot det. Døren inn dit ble bønhhørlig lukket for at ikke hunda skulle gå innå snike...når jeg snakker om hunda mener jeg Celine :) våre stjeler ikke mat fra fordunkene, men jeg stoler ikke helt på hva frøkena finner på om hun får være i fred lenge nok.

Vel nok om det, jeg gikk hvertfall å la meg, Dennis lå på puta si i gangen som han alltid gjør, Max er ikke så glad i å dele seng så han har flytta ned på kjøkken i kurven som står der. Celine kom med meg opp og la seg på puta i gangen utenfor soverommet.

Jeg sovna som en stein og ble vekket litt før 07 for at Magnus skulle få skyss til Gardermoen....litt for tidlig etter min smak! Ned på kjøkken/vaskerommet ventet en overraskelse (nei ikke av den hyggelige sorten). I følge Magnus som stod opp først var Celine oppe som da jeg forlot henne og begge gutta var nede.

Døren inn til vaskerommet var spist/klort opp og inne på selve vaskerommet var det mildt sagt kaotisk! Vi har ikke hørt en pip, og det er utrolig rart siden vaskerommet er rett under soverommet.

Fliser på gulv og ødelagt dør
Alt var tømt og rota utover
 Jeg hadde en klar mistenkt i tankene, men det er en del ting som taler til hennes fordel...
Frøkena med sveisen er hovedmistenkt!
Først og fremst var maten i fordunken og i forsekken urørt! Mulig den som tok seg inn var mett på flis! Kjeledressen min var dratt utover og der hadde jeg masse godbit i lommen...også urørt!
I vinduet var en orkide veltet, og jeg er helt bombe sikker på at hun ikke kommer seg opp på benken og i vinduet!

Dennis kan jo selvfølgelig være synderen, han eller Zorro har jo i svært stor frustrasjon gjort det samme med en annen dør tidligere, men det er mange år siden. Døra inn til vaskerommet har jo stått åpen oi mange år uten at han har gjort noe i nærheten av dette.

Max er jo også et matvrak men siden maten ikke er rørt så tviler vi jo litt på han. Eneste han gjør når han "roter" er å fikse teppene i senga slik at de er mest mulig i uroden!

Cola, hun får seg jo raptuser ut av en annen verden inni mellom, men jeg kan ikke i min beste fantasi se for meg at hun har klart å rote til så veldig på vaskerommet. Orkideen ja, men ikke skittentøys dunkene! Hun klarer vel heller ikke å flytte ting fra ene kanten av rommet til den andre.

Etter merkene på døra å dømme er det hunde labber og tenner som har vært på ferde. Labber og munner er sjekket for flis, men den skyldige har ikke synlige spor på seg!
Nå vurderer jeg å bruke "enkel åstedspakke" for DNA påvisning!

Vel, den som kan løse mysteriet blir premiert!

Celine fikk seg 35 min i svømmehallen til morgenen i dag og det tror jeg hun synes var deilig, helt vi kjørte på med litt "intervaller", frøkena ble sliten *ler*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar