mandag 15. august 2011

Resultater

Vi har vært plaget av tordenvær i sommer og modemet vårt har tatt kvelden flere ganger...i tillegg til feil på linjene...2,5 uke uten nett hjemme gir svært lite oppdateringer i bloggen! Vel, har fått lagt inn noen innlegg fra sommeren!

Litt har det også skjedd de siste dagene og M&M dro på jaktprøve i Tr.heim i helgen. Debut i åpen klasse, og det endte med klasseseier begge dager og en 1.pr og en 2.pr. Etter hva jeg forstod så var de småfeil fra å få HP dag 1 og 1.pr dag to....

Lykkelig vinner dag 1 (foto: Anne Lise Falck)
Jeg og Dennis var på lydighetsprøve i går og endelig fikk også vi en 1.premie :) 166,5 poeng skrapte vi sammen og fikk også med oss sølvmerket!! Under ligger poengene vi har oppnådd i klasse 1. De 2 første konkurransene er innendørs, og jeg ser tydelig forskjell. Ute blir han mer opptatt av det rundt og hva det lukter i bakken. Tydelig at vi trenger mer trening sammen med andre og på ukjente steder.  Første konkurransen vår var det vel stort sett jeg som ødela for opprykket, andre var uheldig med fellesdekken, tredje var rævva, hunden fullstendig av(første konkurranse ute, varmt og mye lukter i bakken...og litt maur), på fjerde var  hunden ganske av men tok seg godt opp igjen!

 Øvelse 21/5 22/5 2/6 14/8
 Visning av tenner 9,5 - reiser seg 8 - reiser seg 7 - reiser seg 9 - reiser seg
 Fellesdekk 2 min 10 - ligger bra 0 - Dennis er vaktmester når noen begynner å bråke 8 - ligger veldig urolig, et under at det ble en 8-er 7 - ligger urolig, snuser litt
 Lineføring 7 - hunden går til 10, jeg kløner i starten 8,5 - litt skjeve sitter 8,5 - helt av i starten 8 - starter ukonsentrert, jeg tar for lange skritt på sakte marsj...
 Dekk fra holdt 9  8,5 9 8 - tregt neddekk, snuser
 Innkalling fra sitt 9,5 10 8 -litt treg inn 9 - bruker foren min som brekkstang på innsittet
 Stå under marsj 9,5 8 - stopper ikke med en gang 7 - ikke veldig mye sprut 8 - snur seg litt når jeg kommer inntil, muligens litt treg stans
 Fritt hopp over hinder 8 - perfekt, jeg kaller inn for tidlig 9 0 - løper forbi! 8,5 - beinet som brekkstang, treg sitt
 Kontroll over hund på avstand 0 - setter seg ikke opp! 8,5 7 - dobbel kommando, jeg bruker beinet... 8,5 - mor bruker beinet litt på oppsitt, han er treg
 Helhetsinntrykk 7,5 - jeg får mye trekk her! 9,5 7 - en svart dag 9,5
 Poeng 155p/2.pr 150,5/2.pr 139,5/3.pr 166,5/1.pr

Nå har vi planer om å starte i kl 2....trenger bare å få inn noen få momenter som fremadsending, avlevering av apport ved fot, og litt finpuss på hopp over hinder med sitt...lett?? Neppe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar