tirsdag 12. juli 2011

Løpetrening og utstyr

Gårsdagens løpetur ble unnagjort i en fei...årsak, nytt treningstøy :) Var en tur i Sverige i går og selfølgelig ble det stopp på Sportshoppen....der hadde de et løpeskjørt og det har jeg hatt lyst på :)
Det er en tights under...
...så når skjørtet sklir opp kommer shortsen frem :)
Prøvde det i går og slett ikke verst å løpe i...sklir litt opp men det tror jeg er rumpetasken jeg har på meg som er skyld i. Når hunda er med har jeg alltid på denne, til å feste strikken mellom meg og hundene. Å løpe med strikken/båndet i hånda er uaktuelt :)
Gode gamle rumpetaska....vært med oss i hverfall 8 år :)
Forøvrig har vi seler fra Seleverkstedet til hunda, og Dennis har akkurat tatt over den jeg kjøpte til Zorro. Den er litt større, og ser ut til å passe bedre både i bredden og lengden...kanskje Lindsey får arve Dennis sin...hvis den passer. Hvertfall i bredden, mulig den er litt kort i lengden....

Dennis har hata max når han har fått på seg selen sin og jeg mistenkte at den var litt liten...ikke rundt halsen som jeg trodde, men rundt ribbeina. Nå virker det som han synes det er bedre. Vi trenger ikke bruke 5 min for å ta på selen, tiden er hvertfall halvert...*ler* Stakkar Dennis ser ut som han har blitt både slått og sparket når jeg finner frem selen....løper bort fra meg med halen mellom beina og lav gange....nå er det ikke fullt så ille, men det er fortsatt mye å jobbe med der.

Synes også han trekker litt bedre en han gjorde for noen uker siden, og da var jeg litt i tvil om hva som var galt. Det virket som han vegret seg litt for å hoppe, men han haltet aldri noe, men trakk muligens litt på beinet. Vi hadde 1 ukes pause og har ikke merket noe mer etter det. Åsakene kan være flere
  1. Belastningsskade (fant aldri noe tydelige tegn)
  2. Ubehagelig å trekke i selen (som faktisk var litt liten)
  3. Jeg var blitt i bedre form :)
Løsningen var kanskje en total pakke
  1. Hvile fra løping, evt skade leget seg selv
  2. Ny større sele, ikke ubehag
  3. Jeg ble i dårligere form etter 1 uke uten løping :(

Når jeg tar på sporselen fra felleskjøpet er det derimot bare glede :) merkelig at det skal være så stor forskjell. Jeg har forresten begynt å bruke halsbåndet mer når vi går spor, hvertfall på hardt underlag.
Fin refleks når vi vil synes...snus lett når vi vil være mer anonyme :)
I dag var vi på grusbanen på Skarnes å gikk litt spor, ble litt sterk sidevind til at sporet ble nøyaktig nok synes jeg....det er vel bare å trene mer....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar