lørdag 9. juli 2011

Kondisjonstrening og asfaltspor...og shopping

Dagen i dag startet med en løpetur på Dennis, Lindsey og meg...det har blitt litt mye godis og litt lite fysisk aktivitet de siste dagene og det merkes på løpeformen...fort!

Været har vært så som så idag, så da tok vi turen til Jessheim for litt shopping og trening. Lindsey og Dennis måtte pent vente i bilen mens jeg var inne og kjøpte disse skattene...
Grå Havaianas med bling
Sorte Buffalo ballerina
Er veldig fornøyd...fikk også tid til en islatté med karamel og en is...nam!

Dennis fikk også trent seg litt, idag asfalt spor. Det kan vi vel aldri få trent nok på og vi er på stadiet der liggetiden sjeldent overstiger 15min (men aldri mye under 10min...blir for ferskt) og vi snakker 50 til 100m rett frem. Hjelpebetingelser som håndlukt er flittig brukt :)

I forbindelse med at vi trener spor på hardt underlag har vi noen utfordringer....slutten eller gjenstander i sporet kan ikke være synlige (øynene blir i aller høyeste grad forsøkt som første løsning). Derfor har vi et norgesglass med masse mynter som ligger sammen med stoff. De stinker, men er veldig fine å bruke i sporet, han har aldri fått løsning på syn på myntene :)

Når jeg trener spor på hardt underlag ønsker jeg så langt det lar seg gjøre å vite nøyaktig hvor sporet går (hvertfall når jeg selv har lagt ut) og det er ikke så lett å finne gode holdepunkter på feks asfalt. Har brukt skjøter i asfalten og merking for parkering en stund, men det catcher jo "mr. eye" fort, så nå er det slutt på det. Bruker nå å å gå enten til høyre eller venstre for den "linja" jeg bruker for unngå det problemet. Det har vist seg å funke ganske bra, og nå skulle jeg bare hatt en ahaopplevelse på fart..."mr. eye" har det litt travelt til tider.

Men bortsett fra det så gikk de to sporene jeg la ut på p-plassen til Bohus og Jysk på Jessheim, ganske så bra! Veldig godt fornøyd med gutten, foruten at han mister litt konsentrasjon underveis kommer han fint til slutten begge ganger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar